(POST)REHABILITACIJSKI PRAKTIKUM
je namenjen dijakom s posebnimi potrebami, ki zaradi narave bolezni, poškodbe ali drugih razlogov ne morejo biti uspešni v rednih srednješolskih programih. Program je primeren zlasti za dijake, ki so utrpeli poškodbo možganov.
SPLOŠNO O PROGRAMU
Pogoji za vključitev:
- uspešno zaključena osnovnošolska obveznost
- zdravstveni razlogi (proces rehabilitacije po poškodbah glave, prometnih nesrečah ali drugih obolenjih)
Napredovanje in dokončanje izobraževanja:
- program v osnovi ni časovno omejen do dopolnjenega 26. leta, vendar napredovanje temelji na individualnih dosežkih posameznika, ki ga redno spremlja tim strokovnih delavcev
Prednosti izvajanja programa:
- možnost prilagoditve programa glede na posebne potrebe dijaka
- razvijanje socialnih veščin za čimbolj samostojno in neodvisno življenje
- razvijanje različnih ročnih spretnosti (oblikovanje gline, slikanje na steklo, izdelovanje vitražev, mozaikov …)
- razvijanje oblik vzgoje, izobraževanja in delovnega usposabljanja za dijake, ki se sicer ne morejo vpisati v redne srednješolske programe
- podaljševanje psihosocialne rehabilitacije po možganski travmi in drugih telesnih poškodbah
IZOBRAŽEVANJE
Izobraževanje sestoji iz dveh delov:
- obiskovanje srednješolskih programov
Obiskovanje določenih predmetov iz obstoječih nižjih in srednjih poklicnih ter strokovno tehniških programov srednje šole CIRIUS Kamnik
- izobraževanje v okviru predmetnika PRP
Posebej prilagojen program izobraževanja za vse vključene dijake, ki ne morejo slediti predmetom v okviru obstoječih srednješolskih programov. Poudarek je na vsebinah, ki imajo zlasti praktični pomen in uporabno vrednost v vsakdanjem življenju:
- matematika
- slovenski jezik
- spoznavanje naravnega in družbenega okolja
- vzgojni predmeti: likovna, glasbena, športna vzgoja
PRAKTIČNO DELO
Delo poteka v delavnici pod nadzorom učitelja, v pomoč pa je tudi spremljevalec. Konkretni rezultati dela so izdelki, ki jih dijaki ustvarjajo skozi proces usposabljanja.
Pomembnejše vsebine zaposlitvenih tehnik, ki si sledijo v logičnem zaporedju glede na dijakove sposobnosti, so naslednje:
obdelava papirja, tkanin in izdelkov iz različnih vrvic
- barvanje stekla, izdelava slik in mozaikov
- izdelava vitraža in obdelava stekla v tiffany tehniki
- obdelava in oblikovanje gline in njej podobnih materialov
- ročna in strojna obdelava lesa ter kovin in drugo
VZGOJNO DELO
Vodilo pri vzgojnem delu so osnovni vzgojni cilji, pogojeni s posameznikovim celostnim razvojem. Vzgojno področje zajema dijakov prosti čas – to je čas po izobraževalnem in praktičnem usposabljanju. Vzgojno delo je usmerjeno na:
- aktivno preživljanje prostega časa, pridobivanje socialnih spretnosti in praktičnih znanj, ki prispevajo k razvoju posameznikovega interesnega področja ter njegove samostojnosti in neodvisnosti
- pridobivanje socialnih izkušenj, zlasti tistih, ki si jih dijaki pridobijo zunaj zavoda (tabori, vikendi, ekskurzije …)
- skupinsko delo; treningi komunikacije
- projektne oblike dela; vsebine so multimedijsko podprte (ogled in razprave preko kino predstav, video delavnic, računalniških animacij, interneta …)
- obiskovanje kulturnih prireditev, muzejev, galerij z aktivnim vključevanjem dijakov
ZDRAVSTVENO TERAPEVTSKI DEL USPOSABLJANJA
Pomemben del programa so tudi zdravstvene, rehabilitacijske in terapevtske obravnave, ki so v pristojnosti zdravstvene službe in so zapisane v individualnih načrtih (zdravstvena oskrba, fizioterapija, delovna terapija, logopedija, psihološke obravnave …).