Vzgojno delo V Domu CIRIUS Kamnik poteka skladno z dvema javno veljavnima vzgojnima programoma:

 

·       

VZGOJNI PROGRAM DOMOV ZA UČENCE S POSEBNIMI POTREBAMI (Ur.l. RS, št. 4/2012)

 

V Vzgojni program domov za učence s posebnimi potrebami so vključeni otroci in mladostniki osnovne in srednje šole v celotedenski namestitvi od nedelje oz. ponedeljka do petka, ob vikendih pa odhajajo domov. Rečemo tudi, da so vključeni v tako imenovano interno obliko vzgojnega dela.

Razvrščeni so v vzgojne skupine po 6 otrok ali mladostnikov, kjer vzgojitelji izvajajo vzgojni program. Pri vzgojnem delu se osredotočajo na vzgojne cilje s področja podpore pri izobraževanju, učenju veščin in spretnosti, krepitvi interesnih področij ter vrstniškega povezovanja.

Nameščeni v enoposteljne, dvoposteljne ali triposteljne sobe. Dnevne aktivnosti  se izvajajo v dnevnih sobah, vsak oddelek pa ima tudi svojo kuhinjo za samostojno pripravo obrokov.  Otroci in mladostniki lahko uporabljajo tudi dve telovadnici, fitnes, zunanja igrišča, bazen in knjižnico.

Izvajamo tudi posebno obliko vzgojnega dela, ki jo imenujemo Osamosvojitvena skupina, kjer bolj intenzivno izvajamo učenje za samostojno življenje.

VZGOJNI PROGRAM ZA GIBALNO OVIRANE OTROKE IN MLADOSTNIKE V DNEVNI OBLIKI USPOSABLJANJA (Ur. list RS, št. 15/2014 )

   
V vzgojni program v dnevni obliki usposabljanja so vključeni otroci in mladostniki osnovne in srednje šole vsak dan od zaključka pouka do odhoda domov, praviloma do 16. 30 ure. V domače okolje vračajo vsakodnevno.

Razvrščeni so v vzgojne skupine od 8 do 12 otrok oziroma mladostnikov. Dnevne aktivnosti se izvajajo v učilnicah in dnevnih prostorih, kjer vzgojiteljice in vzgojitelji izvajajo vzgojni program. Pri vzgojnem delu se osredotočajo na vzgojne cilje s področja podpore pri izobraževanju, učenju veščin in spretnosti, krepitvi interesnih področij ter vrstniškega povezovanja.

Otroci in mladostniki lahko uporabljajo tudi dve telovadnici, zunanja igrišča, fitnes in knjižnico.

 

Dan mladostnika v dnevni obliki usposabljanja (video).

Pri izvajanju vzgojnih programov sledimo vsebinskim smernicam:

 

  • Oblikovanje, izvajanje, spremljanje in evalvacija individualiziranega programa za vse in vsakega otroka in mladostnika posebej.
  • Zagotavljanje varnega, spodbudnega in vključujočega okolja.
  • Učenje za samostojno in odgovorno življenje na vseh življenjskih področjih.
  • Podporo pri izobraževanju in spremljanje napredka v šoli.
  • Učenje socialnih spretnosti in veščin za vsakdanje življenje ter socialno vključenost.
  • Podporo pri razvoju potencialov, zmožnosti in sposobnosti ter interesnih področij.
  • Podporo osebnostnemu razvoju in socialnem vključevanju.
  • Omogočanje aktivne vloge posameznika pri učenju veščin in spretnosti ter soodgovornosti za lasten razvoj.
  • Vrstniško sodelovanje, mentoriranje in tutorstvo.
  • Intenzivno sodelovanje s starši.
  • Izvajanje personaliziranih pristopov za čustveno opismenjevanje in učenje sprejemljivejših oblik vedenja.
(Skupno 217 obiskov, današnjih obiskov 3)
Dostopnost