PRIPOMOČKI ZA IZVAJANJE VSAKDANJIH AKTIVNOSTI

 

PRIPOMOČKI ZA IZVAJANJE VSAKODNEVNIH AKTIVNOSTI

Samostojna izvedba aktivnosti je pri gibalno oviranih otrocih in mladostnikih pogosto mogoča le ob primerno izbranem ali prilagojenem pripomočku za delo. Prilagodimo lahko različne pripomočke, s katerimi otrok ali mladostnik izvaja  aktivnosti:

 

  1. DNEVNE AKTIVNOSTI
  • Pripomočki za umivanje – stol ali dvigalo za tuširanje, nedrseče podloge, oprijemala, prilagojeni pripomočki za umivanje (krtača za telo, zobna krtača ...), prilagojeni pripomočki za urejanje (ščipalnik in pilica za nohte,…).
     
     
  • Pripomočki za oblačenje – pripomoček za zapenjanje, za obuvanje nogavic...
         
           
 
  • Pripomočki za hranjenje – izbran ali prilagojen jedilni pribor, krožniki, kozarci...            
  1. ŠOLSKE AKTIVNOSTI
  • Pisala – pravilno izbrana ali prilagojena pisala, nastavki za pisanje, stojala za tekst…

  • Pripomočki za geometrijo – ravnila, šestila
  • Stojala za tekst
     
     
  • Škarje

  • Računalniki – prilagoditev ali pravilna izbira tipkovnice, miške, zaslona,…

 

  1. GOSPODINJSKE AKTIVNOSTI
  • Pravilno izbrani kuhinjski pripomočki – posoda, gospodinjski aparati, pripomočki za lupljenje, rezanje, odpiranje, držala, nedrseče podloge,..

           

  1. AKTIVNOSTI PROSTEGA ČASA
  • Pravilno izbrane ali prilagojene igrače – pozorni smo na velikost, težo, obliko
  • Igre za prosti čas –pravilno izbrane igre, stojalo za karte
  • Nedrseča podloga, škarje, stojalo za knjige, obračalec listov
  • Računalniki – prilagoditev ali pravilna izbira tipkovnice, miške, zaslona...

         

Izbira pripomočka temelji na individualni oceni posameznikovih sposobnosti in interesov. Sledi trening uporabe pripomočka v delovni terapiji. Ko posameznik osvoji uporabo pripomočka v individualni terapiji, prenesemo pridobljena znanja uporabe pripomočka v življenje (šola, prosti čas, dom). Pomembno je sprotno prilagajanje pripomočkov in načina uporabe le-teh sposobnostim in spremembam otrokovega stanja in stopnje samostojnosti. Delo je timsko in usmerjeno k istemu cilju. Pri tem je zaradi možnosti uporabe pripomočka v domačem okolju pomembna aktivna vključitev staršev.

Skupni cilj vseh je čim bolj samostojna uporaba pripomočka v vsakdanjem življenju. 

 

 

Kontakt: Martina Lenček, viš.del.ter.

martina.lencek@cirius-kamnik.si